Tüketiciyi aldatan reklamlara 29,1 milyon lira ceza

Ticaret Bakanlığından Reklam Kurulu İncelemeleri Hakkında Açıklama

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, son Reklam Kurulu toplantısında incelenen konular hakkında detaylı bilgi verildi. 16 Ocak’ta gerçekleşen toplantıda, tüketicileri yanıltan ve aldatan reklamlar ile haksız ticari uygulamalar üzerinde durulduğu belirtildi.

Geçen yıl aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar nedeniyle uygulanan para cezaları hakkında bilgi verilen açıklamada, bu ayki toplantıda incelenen 209 dosyanın 189’unun mevzuata aykırı olduğunun tespit edildiği ifade edildi.

Bu dosyalara ilişkin alınan kararlar hakkında da bilgi verilen açıklamada, toplamda 29 milyon 136 bin 384 lira idari para cezası uygulandığı, 10 dosyada tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için erişim engeli tedbiri alındığı belirtildi.

Finansal Piyasalar İnceleniyor

Toplantıda finansal piyasalarla ilgili konuların da ele alındığının altı çizilen açıklamada, tüketicilerin çevreye duyarlı bankacılık uygulamaları konusunda hassasiyetlerinin istismar edilmesinin önüne geçilmesi için yapılan incelemelere değinildi.

Yapılan incelemeler neticesinde, kredi reklamlarında özellikle enerji kimlik belgesi bulunan konutlar ve çevreye duyarlı araçlara yönelik verilen krediler hakkında daha şeffaf ve açık bilgi verilmesi gerektiği vurgulandı.

Ayrıca, çevresel duyarlılık vurgusu yapılan kredi reklamlarında, reklamın içeriğiyle uyuşmayan faiz avantajlarına dair yeterli bilgilerin olmadığına ve gerçekçi olmayan izlenimler yaratıldığına dikkat çekildi.

Bu bağlamda, 10 banka hakkında “reklamların durdurulması cezası” uygulanmasına ve finansal piyasalarla ilgili birlik ve sivil toplum kuruluşlarına bilgilendirme yapılmasına karar verildiği belirtildi.

Reklamlarda tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi gerektiğine vurgu yapılan açıklamada, kredi reklamlarında faiz ve kar payı dışında tüm ücret ve masrafların yer alması gerektiği, aksi halde tüketicilerin yanıltılabileceği ifade edildi.

Bu çerçevede, bir finansman şirketinin araç kampanyası reklamında tespit edilen yanıltıcı unsurlar nedeniyle reklamın durdurulmasına karar verildiği bildirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir