Turizmde kişi başı gecelik harcama, ilk defa 100 doları geçti

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu: Kişi Başı Gecelik Harcama Değerlerinde Artış

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Türkiye’de kişi başı gecelik ortalama harcamanın 2024 yılında ilk kez 100 doları aşarak 105 doların üzerine çıktığını açıkladı. Kavaloğlu, yeni hedeflerinin 3 yıl içinde İspanya ve Fransa’nın gelir seviyesi olan 120 dolara ulaşmak olduğunu belirtti.

Artan Erken Rezervasyonlar ve Gelecek Planları

AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, ocak ayının ikinci haftasında erken rezervasyonlarda geçen yıla göre yüzde 15’lik bir artış yaşandığını duyurdu. Kavaloğlu, erken rezervasyon sürecinin 31 Ocak’ta sona ereceğini ve Almanya ile İngiltere’den gelen rezervasyonlarda özellikle belirgin bir artış olduğunu belirtti.

  • Rusya’da bir durgunluk yaşandığına dikkat çeken Kavaloğlu, yurt içi pazardan önemli bir erken rezervasyon talebi olduğunu ifade etti.
  • Mart ayındaki ITB Berlin Turizm Fuarı’nın sezonun nasıl geçeceğine dair önemli ipuçları vereceğini vurgulayan Kavaloğlu, uluslararası fuarlarda varlık göstermenin önemine değindi.

Antalya’nın 2024 yılında 17 milyonu aşkın turist ağırladığını ve sadece otellerden 7,5 – 8 milyar dolar turizm geliri elde ettiğini söyleyen Kavaloğlu, bu rakamların diğer sektörlerle birlikte çok daha yüksek olabileceğine dikkat çekti.

Gelecek Hedefler ve Mücadele

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un politikaları sayesinde kişi başı gecelik harcamalarda artış sağlandığını dile getiren Kavaloğlu, Türkiye genelinde bu değeri 105 doların üzerine çıkararak önemli bir hedefi gerçekleştirdiklerini belirtti. Şimdi ise İspanya ve Fransa gibi ülkelerle rekabet edebilmek için yeni hedefin 120 dolar seviyesinde olduğunu ifade etti.

Ukrayna-Rusya savaşı gibi sorunların çözümü turizme olumlu etkiler sağlayacağını vurgulayan Kavaloğlu, sabit kurların sektörü zorladığını ve fiyat artışlarının rekabet gücünü olumsuz etkilediğini belirtti. Bu zorluklara rağmen, fiyat artışlarına dikkat ederek rekabet güçlerini korumaya çalıştıklarını sözlerine ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir